Skala kalloni

  • moniek01

    Beste prikborders,

    Ik ga begin juli met mijn dochter naar Skala Kalloni naar hotel Pasiphae. Nu ben ik niet zo een held met auto en scooter rijden in het buitenland maar we willen wel graag het een en ander zien. Een aantal vraagjes:

    Hoe zit het met openbaar vervoer

    Gaan er ook vanuit de haven boottochtjes

    Waar kunnen we het beste excursies boeken

    Hoe is het strand, hebben we bootschoentjes nodig

    Alle tips zijn eigenlijk welkom :)

    En o ja, ik lees in een reisgidsje van deltas dat Skala Kallonis als het ware 1 lange kustweg is vol bars

    Pubs, discotheken en pensionnetjes. Dat hoop ik toch echt niet. Ik was in de veronderstelling dat het nog een

    Authentiek rustig grieks plaatsje is.

    Ben erg benieuwd naar reacties.

  • Ilse en Sylvia

    Hallo Moniek,

    Ik weet niet waar dat reisgidsje hun informatie vandaan heeft….een lange kustweg met allemaal pubs,discotheken etc?? Heel vreemd verhaal hoor. Wij komen al 10 jaar op Lesbos en de laatste 2 jaar in Skala Kalloni, SK is een klein dorpje met een gezellig pleintje waar verschillende restaurantjes zijn.Aan de baai (want SK ligt in een baai) zitten ook nog een paar restaurantjes. De zee loopt héél geleidelijk af en zit wel vol met waterplanten,zelf hebben we wel altijd waterschoenen mee,omdat je ook wel eens ergens anders naar het strand gaat en er vaak zeeegels of stenen in het water liggen.

    Het eiland is echt heel geschikt om zelf met de auto te verkennen zeker als je op de gewone wegen blijft.Ervaringen met auto/scooterhuur hebben wij niet,wij boeken de auto altijd in nl. Hotel Pasiphae hoor je altijd goede verhalen over ,het is even de straat uitlopen en dan ben je al bij het strand,stukje naar links lopen en je bent in het dorpje.Wanneer je een idee wilt hebben kun je ook even op google earth kijken,daar staat alles perfect op. Alvast een hele fijne vakantie!

  • moniek01

    Ilse en Silvia, dank voor je info. Fijn te horen dat het een rustig plaatsje is. Ik schrok al.

    We hebben er reuze zin in en ik less ook allemaal goede berichten over ons hotel :-)

    Weet je misschien ook hoe het zit met openbaar vervoer en of je boottochtjes vanuit de haven kunt maken?

    Of weet iemand anders dit misschien?

  • Ilse en Sylvia

    Hoi Moniek,

    Vanuit het haventje van Skala Kalloni gaan geen boottripjes,wel vanuit Molyvos,wat overigens een heel leuk plaatsje is waar je zeker geweest moet zijn.Het is wel heel leuk om ' s morgens vroeg in het haventje van SK te kijken hoe de vissersbootjes terug komen en de vis sorteren etc.

    Hoe het openbaar vervoer is weet ik niet , dus misschien dat daar iemand anders antwoord op kan geven.Waarom wil je geen auto huren? Het is echt heel goed geregeld hoor, en de (hoofd)wegen zijn echt heel goed te doen, het is ook rustig op de weg.Wanneer je nl een auto huurt kom je ook op de leukste plekken.Als je nog meer wilt weten op google kun je ook heel veel info vinden over het eiland etc. Groetjes Sylvia en Ilse

  • moniek01

    Dank alweer, misschien moet ik dan toch maar een autootjes huren. Ik ben gewoon een schijterd in het buitenland met autorijden vandaar.

    Groetjes,

  • i.temme

    Hallo Moniek

    Er gaat dagelijks rond 07.30 (iets eerder aanwezig zijn) een bus naar Mitilini, via Kalloni. De halte is bij het voetbalveld

    Die bus gaat vanuit Mitilini rond 13.00 terug naar Skala Kalloni. Verder gaan er bussen vanuit Kalloni naar Petra, Molyvos en, Skala Erresou. Volgens mij rond 11.00 's morgens.

    Kalloni ligt ca. 3 km van Skala Kalloni vandaan, daar zijn ook de pinautomaten, die zijn er niet in Skala Kalloni. Je kunt bv fietsen huren om naar Kalloni te gaan of een taxi nemen vanaf Skala Kalloni (ca.€ 5,00).

    Ik hoop dat je deze informatie kunt gebruiken.

    Groet van Irma

  • Wim M

    Hi Moniek,

    Reuze benieuwd, hoe jullie het daar vinden/vonden. Wij gaan 9 september.

    In 1978 wel eens op Lesbos geweest en toen in Molyvos. We hadden hotel Seahorse aan de haven. Dat was toen zo leuk, dat we de geweldige herinnering niet willen bederven. Nu gekozen voor Skala Kalloni. We gaan wel kijken natuurlijk.

    Fijne vakantie!

    Wim

  • Mariët

    Hotel Seahorse is nog precies hetzelfde hoor, een geweldige stek aan de haven, daar kan ook niet echt iets veranderen op dat stukje.

  • Pier

    Hallo allemaal,

    Wat leuk om dit allemaal te lezen; ik had begrepen dat prikbord “uit” zou zijn , maar dat is gelukkig helemaal niet het geval wbt Lesbos.

    Het is alweer zes jaar geleden dat we op Lesbos waren, maar de herinneringen zijn nog steeds vers.

    Ook Mariët was toen al actief op dit forum; als ik me goed herinner ging die altijd naar Petra…………

    Omdat wij misschien wel eind september een weekje naar SK willen (vanwege de vogeltrek) vragen we ons af, of er zo laat in het seizoen

    nog wel “genoeg” tavernes open zijn (wellicht dat jullie dat weten)

    Het ook kunnen dat we naar Petra gaan, omdat we toch een auto willen huren (bij Number one geloof ik)

    Weet iemand dat: is er nog wat te doen om die tijd ?

    vr. groet

    Pier

  • Lydia50

    Wat ik heb gehoord is alles nog gewoon open. Het weer schijnt dan ook nog lekker te zijn. Ik hoop het wel in ieder geval want wij gaan 19 september naar SK . En heb er onwijs veel zin in. Voor ons is het de 18e keer.