wanneer in september??

  • Freddy61

    Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Lesbos. Nu twijfelen wij of wij de eerste twee weken van september gaan of de laatste twee weken.

    Is het weer in september de hele maand warm, dus goed strandweer??

    Alvast hartelijk dank

  • Mariët

    ik zou kiezen voor de eerste twee weken, is eigenlijk wel logisch denk ik.

    Je hebt nooit garantie maar de kans is uiteraard het grootst in de eerste helft.

    Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat we de tweede helft geen strandweer hadden maar ja, de avonden worden wat sneller vochtig en sneller donker enz. enz.

  • Freddy61

    Mariet,

    Hartelijk dank voor jou reactie.

    Wij dachten misschien ook dat het de tweede helft van september ook iets rustiger is.

  • Mariët

    dat zou kunnen, de schoolvakanties in Nederland zijn volgens mij allemaal eind augustus afgelopen.

    Mijn kleinkinderen vallen deze keer in de laatste periode, die van laatste twee weken augustus.

    De grootste drukte is die in augustus als de Grieken zelf vakantie hebben en rondom 15 augustus met Maria Hemelvaart.

    September is een mooie maand op Lesbos.

  • Freddy61

    Ok, we gaan de komende tijd een keuze maken. Waarschijnlijk week 1 en 2 van september.

    Na twee jaar Kreta en vorig jaar Rhodos zijn we zeer benieuwd naar Lesbos.

    Fijn dat je reageerde op mijn vraag.

    Groet.

  • Ton van Schaik

    Persoonlijk ben ik van mening dat het niet zo heel veel uitmaakt in welke periode je gaat, het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je wilt gaan doen. Indien je aan het strand wilt liggen kan ik me voorstellen dat je een grotere zekerheid wilt hebben op zon. Wij gaan dit jaar de 13e september weer naar Lesbos.

    Dat is voor ons ook de eerste keer in het najaar. Wij zijn al wel vaker op Lesbos geweest maar dan altijd in de mei periode.

    Wij verheugen ons er nu al weer op om een aantal locaties te bezoeken vanuit Anaxos. Leuke restaurants waar we tot nu toe altijd goed hebben kunnen eten, Petra, Molyvos, Ambelia beach enz.

    Wij hopen dat de lokale busmaatschappij in september gewoon in bedrijf is en dat we hiermee nog een paar keer naar Molyvos kunnen reizen voor het maken van een aantal wandelingen.

    We hebben natuurlijk al enige wandelingen gemaakt in de omgeving en deze zijn echt heerlijk om te doen. Wel veel ‘bergop’en af maar dat zorgt wel voor schitterende vergezichten.

  • Mariët

    heerlijk al die voorpret hè? September is echt ook een mooie maand, het licht is tegen de avond ook zo mooi dan.

    Ach eigenlijk is alles gewoon mooi en heel plezierig daar, het is en blijft een TOPplek!

  • Freddy61

    Wij houden eigenlijk van alles wat. Lekker aan het strand liggen, maar willen ook graag veel zien en fotograferen. En ‘s avond gezellig een hapje eten en natuurlijk op leuke terrasjes wat drinken. Hopelijk is het ’s avond ook nog aangenaam weer?

    Wij zijn geen auto-rijders, dus zullen veel wandelen of via openbaar vervoer dingen bekijken. Maar dit zijn wij ook al jaren zo gewend.

  • Mariët

    het weer is meestal nog zalig in de avonden, soms misschien een vestje mee maar heerlijk lang buiten zitten.

    Ik krijg er ook hoe langer hoe meer zin in, heerlijk dat voor genieten.

  • Ton van Schaik

    Naar welk dorp/stad gaat jullie reis in september? Wij gaan in september weer naar Anaxos