Overgewicht koffers

  • Wilma

    Hallo allemaal,

    Ik wil even mededelen voor diegenen die naar lesbos toegaan dat ze heel streng zijn met overgewicht in de koffers (op de terugweg) Voor elke kilo teveel moet je €10.-

    betalen ! de handbagage wegen ze niet…

    Wij hadden gezamelijk 3 kg teveel in onze 2 koffers en mochten nog wat overhevelen naat onze handbagage(:D (niet de flessen ouzo natuurlijk :) )

    Dat scheelde toch wel even €30.-

    Ik dacht: misschien is dit wel even handig om dit aan jullie door te geven ;)

  • Ilse en Sylvia

    Ja , ze moeten toch ergens wat centjes vandaan halen !! En we weten het 20 kilo = 20 kilo ! Ook op schiphol wel eens bij moeten betalen .Maar bedankt voor de tip !! Grtz

  • Mariët

    ja, het is niet anders, ze staan in hun recht uiteraard..

    De flessen ouzo kopen wij toch pas op het vliegveld van Mytilini als we weer naar huis gaan.

    Bedankt voor de tip, kan iedereen zijn voordeel mee doen.

    (Oh ja, zelfde Wilma geloof ik, de groetjes terug van Dick en Joma) :D

  • Wilma

    Hallo Mariet.

    Ze hebben idd groot gelijk dat ze het eens scherp gaan hanteren!! Alleen al voor die ,,arme ruggen ,, van die mensen die de koffers het vliegtuig in moeten hevelen ..Het was voor ons nu ook voor het eerst dat we boven het gewicht heen zaten, mede doordat we voor de zekerheid extra warme kleding hadden meegenomen vanwege de slechte weervoorspellingen (wat vaak ook nodig was)

    Alweer een tip: Misschien is het handig voor in de toekomst een bagageweger aan te gaan schaffen ( voor de terugreis) hihi, het weegt maar 1 ons…;)

    http://www.reisartikelen.nl/p1276-4-travel-bagageweger.html (nu eventueel ook in het vliegtuig te koop)

    P/S…wederom de groetjes terug aan Joma en Dick!…. heb je haar onwijs leuke groene jurk al gezien? Het stond haar Zo mooi(tu)

  • Costas

    Hallo Lesbosgangers,

    Weten jullie hoe het zit met de handbagage?

    Volgens de regels van Transavia mag je 10kg aan handbagage menemen, volgens Sunweb mag je maar 5kg meenemen.

    Vorig jaar had ik keurig 5kg bij me en bleek dat het geen probleem was als dit 10kg was geweest.

    Let wel, dit was alleen op de heenreis, dus op Schiphol werd er door Transavia niet moeilijk over gedaan.

    Maar ja, 5kg meer is altijd handig!

    Graag snelle reacties, want we vliegen dinsdag.

    Taleme, Costas

  • Ekke

    Ik heb ook deze ervaring gehad met zogenaamd overgewicht. Volgens de schaal op het vliegveld hadden we 6 kg teveel, we moesten dus 60 Euro bijbetaln. Volgens de handweegschaal die we bij ons hebben hadden we geen overgewicht. Thuis ok nog eens gewogen en we zaten net aan de 2 kg. De weegschalen op de vliegvelden geven gewoon niet goed aan. Een klacht in gediend bij Transavia, na veel heen en weer schreven hebben we de 60 Euro terug gekregen.

    Tip zet voor je gaat inchecken zet de koffer even op een paar andere weegschalen op het vliegveld zodat kan zien hoe zwaar de koffers zijn en je kan het verschil zien

  • Aniet

    Costas,

    Het zou kunnen zijn dat er verschil is als je rechtstreeks boekt of via een touroperator.

    Rechtstreeks bij Transavia mag je dan wel 10 kg handbagage meenemen,maar

    mag je maar 10 kilo ruimbagage meenemen, extra kilo's dienen - fors - betaald te worden.

    Bij Sunweb is 20 kilo in de prijs van je reis ingecalculeerd, misschien daarom maar 5 kilo handbagage…

    Wie zal het zeggen. Fijne vakantie en goede reis.

  • Wilma

    Costas,

    Als je via een touroperator ga ,mag je op de heenweg 5kg handbagage mee Per persoon..incl handtas - fototoestel en eventueel laptop! .(maar alles het moet wel in 1 tas zijn pp.) En op de terugreis wegen ze de handbagage niet en mag je ca. 10kg pp meenemen .

  • vakantiegangers

    ook op de terugweg mag je als je via een touroperator hebt geboekt maar 5 kg meenemen, vaak wegen ze het niet maar als er toevallig iemand van transavia of reisorganisatie bij de incheckbalie staat dan is er kans dat ze het wel wegen.

    sinds vorig jaar is transavia er strenger op geworden dat de medewerkers op de griekse luchthavens strenger zijn met de kilo's, transavia liep hierdoor namenlijk veel geld mis vandaar dus!

  • W.

    Ik vraag me af of die weegschalen op vliegvelden ook wettelijk periodiek geijkt moeten worden , zoals elke weegschaal die voor handelsdoeleinden gebruikt wordt.