Overgewicht koffers

• InVo

Maar als je na de incheck en de tassencontrole nog tax free gaat shoppen, dan kan je zo over die 5 kilo heen zitten.

Geen haan die er naar kraait.

• Ekke

Beste Giel, zie mij bericht van 03-06-2012. De weegschalen zijn mischien wel geykt maar de yking is niet meer juist. Iedere weegschaal gaat na verloop van tijd afwijken. Ik heb mijn koffers na dat ik weer was thuis gekomen op juist geykte schaal neer gezet en daar kwam een heel ander gewicht uit. Tip koop een klein bagage weegschaal weeg de bagage en plaats vervolgens de koffers op een goede weegschaal. Nu kan je rekening houden met de afwijking. En als de luchtvaartmaatschappij je toch nog geld in rekening brengt dien dan een claim in bij de maatschappij. Heb ik ook gedaan en heeft geholpen, wel je poot stijf houden, en bewaar de rekening die je krijgt. Nog een tip bij Transavia mag je tegenwoordig maar 1 stuks ruimbagage meenemen, wij hadden de voorwaarden niet goud gelexen en stonden met 2 koffers en 1 beautycase bij de incheck balie en moesten bijbetalen voor het 3e stuks, dit is dit jaar veranderd.

• jozeph

ik ben net terug van lesbos.wij hadden twee koffers bijzich.max per koffer was 20 kg x 2=40 kg.ik had toevalig 43 kg bij geen haan die er over kraaide.begrijpen wie begrijpen kan.

groetjs jozeph

• J.Pulsief

Ja, klopt. Ook tijdens onze terugreis in sept. werd gecontroleerd. Gelukkig zaten we niet boven de limiet van 20 kg.

• Wim M

Wanneer ik dit zo lees, verdient een unster in je koffer zich snel terug.

• Mariët

je moet je altijd houden aan hetgeen op je ticket staat, daar heb je een bewijs van.

Als je dat gewoon aanhoudt kan er weinig fout gaan.