Treintje Molyvos - Pètra.

  • martinus

    …'Het enige nieuwe ‘gevaar’ hier in het noorden van het eiland is de gemotoriseerde rups, in de volksmond Het treintje genoemd. Het is een pretparkachtig voertuig dat de dorpen Molyvos en Pètra onveilig maakt. Eerst was het er één, maar het heeft zich al vermeerderd tot drie en komt zelfs al tot Anaxos. Het vervoert wie maar wil (en betaalt) van Pètra naar de haven van Molyvos en ook de berg op, helemaal naar het kasteel. Echt bang hoef je er niet voor te zijn, want het kruipt - tot irritatie van de snelle weggebruikers - heel langzaam over de weg en is ’s avonds zó uitbundig verlicht, dat het wel een kermisattractie lijkt. Dit guitige locomotiefje met twee of drie wagonnetjes gaat echter (nog) niet naar Eftaloe, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik op een dag thuiskom en een treintje (om mijn theepot) in huis aantref.'…

    (Met dank aan Julie Smit).

  • J.Pulsief

    Oké Martinus, dus als ik het goed begrijp zijn er geen spectaculaire veranderingen in Molyvos ten opzichte van 2012. Behalve het toeristentreintje geen nieuwe restaurants, winkels of nieuwe eigenaren.

    We verheugen ons er weer op.

  • Mariët

    Er zijn twee treintjes en de route was al Molyvos - Petra - Anaxos dus er is niets veranderd.

    Het is goed voor de middenstand moet je maar denken en niemand MOET er in.

    De meesten Grieken vinden het tof, vooral de Griekse kinderen.

    Ik vind het bewonderenswaardig dat men toch steeds weer investeert en dingen bedenkt en het is echt leuk om met het treintje de route te rijden.

    Hobbeldebobbel en een mooie snelheid om te fotograferen en om de rechte stukken rijdt hij overigens niet als een slak.

  • Mariët

    Oh er zijn winkeltjes gesloten en weer andere winkeltjes bij, hetzelfde geldt voor restaurantjes etc.

    Dat is eigenlijk elk jaar wel zo.

    J.Pulsief Schreef:

    ——————————————————-

    > Oké Martinus, dus als ik het goed begrijp zijn er

    > geen spectaculaire veranderingen in Molyvos ten

    > opzichte van 2012. Behalve het toeristentreintje

    > geen nieuwe restaurants, winkels of nieuwe

    > eigenaren.

    > We verheugen ons er weer op.