Let op de maten van je handbagage: strenge controle !!

  • Mariët

    Wij vlogen vrijdag met de eerste charter naar Lesbos en de handbagage wordt erg streng gecontroleerd.

    Je moet je tas/ trolley in een mal zetten en als dat niet past mag hij niet mee het toestel in maar gaat het ruim in.

    Vooralsnog doen ze dit gratis maar wees dus gewaarschuwd. Bij de gate doen ze dit nogmaals dus mensen die er doorheen zijn geglipt, al snap ik niet hoe dat kan, die lopen alsnog daar tegen de lamp want daar staat dezelfde mal en moet weer je handbagage er in. Wij zagen dat mensen daar dus ook nog werden gesommeerd hun tas af te geven om in het ruim te plaatsen.

    Het gewicht van je bagage wordt ook streng gecontroleerd dus wees verstandig en bij twijfel…….. boek thuis wat extra bagage online bij voor de zekerheid, is een stuk goedkoper dan op het vliegveld.

    Gaat allemaal op een vriendelijke manier hoor maar er is dus echt wat veranderd per 1 april.

    Gewaarschuwd mens telt voor twee.

    Wat NIET meer hoeft is als je parfum etc hebt gekocht en je vliegt naar een Schengenland dan wordt dat niet meer geseald.

    Doe je voordeel met deze tips.

    groetjes

    Mariët

  • Aniet

    Mariët, betekent dit ook dat er weer vloeistoffen in de handbagege mogen???

  • Mariët

    nee dat denk ik niet Aniet, dat zou ik niet uitproberen. Het geldt volgens mij alleen voor de vloeistoffen die je op de luchthaven achter de douane koopt.

  • Mariët

    aanvulling Aniet, lees ik net op site van Transavia.

    Vloeistoffen, gels en spuitbussen mogen mee in je handbagage.

    Dit mag alleen in hoeveelheden van max. 100 ml per stuk en in totaal max. 1 liter.

  • Herman & Marja

    Het werd hoog tijd dat men strenger gaat optreden mbt handbagage , wat sommige mensen de laatste jaren al niet naar binnen sleepten als zijnde “handbage” kan ik me dat heel goed voorstellen dat men nu strenger gaat optreden !

  • Aniet

    Dank je Mariët, dat is volgens mij zoals het tot op heden was.

    Ik hoorde nl. een tijdje geleden dat ook dat weer zou veranderen, vandaar.

  • InVo

    Dat verandert mogelijk van af 2016.

    De versoepeling van vloeistoffen na de douane is hier een onderdeel van.

    Lees ook: een bericht op NU.nl uit maart 2013.