Nieuwtjes uit Lesbos

  • Suna

    Het is hier zo muisstil op het prikbord!

    Ik ben alvast aan het aftellen tot half mei…nog een tiental weken…het vooruitzicht lonkt reeds…zalig wandelen in de bergen of aan zee, genieten op een terrasje van een plaatselijke kafeneon, zwemmen in zee, het geluid 's morgens nog in bed van de schapen en de zwaluwen, de zon, lekker eten, ontbijten op het terras, overal rondom jou de Griekse taal, het geluid van de schreeuwerige verkopers per auto….

    Wie heeft nog nieuwtjes over Lesbos?

  • Mariët

    ik heb geen echte nieuwtjes wel dat ik ook aftel, over zes weken zitten we er al.

    O ja wel een nieuwtje, de splinternieuwe ferrydienst van Petra naar Turkije (naar welke plaats precies weet ik even niet) gaat varen.

    3 Maart is de feestelijke opening van de ferryhaven.

    Als ik er iets meer over weet zet ik het hier wel neer.

    klik hier

    even via de google translator vertalen misschien.

  • Ilse en Sylvia

    Hoe lang zou het varen zijn vanuit Petra ??

  • Mariët

    eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik denk niet zo lang hoor, ligt tenslotte vlak aan de overkant als je in Petra/Molyvos bent.

    Zodra ik wat meer weet zet ik het hier neer, wij zijn er over zes weekjes al.

  • jozeph

    1 uir als de boot vertrekt vanuit petra.naar ayvalik(turkye) en omgekeert.naar molyvos 1h30.

  • Costas

    Jasoe,

    Misschien een open deur intrappen, maar….?

    Wie wil er nou naar Turkije als je op Lesvos zit?????

    Ik niet!

    Ta Leme,

    Costas

  • Mariët

    Costas Schreef:

    ——————————————————-

    > Jasoe,

    >

    > Misschien een open deur intrappen, maar….?

    > Wie wil er nou naar Turkije als je op Lesvos

    > zit?????

    >

    > Ik niet!

    >

    > Ta Leme,

    > Costas

    ——————————————————–

    Nou Costas als je er een half jaar of langer woont is het wel leuk natuurlijk en zelfs bij een twee- of drieweekse vakantie is het toch een leuk uitstapje.

  • Suna

    De bedoeling zal omgekeerd zijn: om het opkomend toerisme vanuit Turkije naar Lesbos, toegangkelijker te maken voor de Turken . Daar werd vorig jaar reeds mee gestart. Ik hoop dat de rust en de kleinschaligheid vh eiland hieronder niet hoeft te lijden…

  • Mariët

    Ze zijn al veel langer bezig om de Turkse toerist naar Lesbos halen.

    De bedoeling van deze nieuwe ferry is uiteraard ‘beide kanten op’ maar er komen gelukkig steeds meer Turken richting Lesbos en dat is alleen maar heel erg goed voor de middenstand van Petra/Molyvos.

    De Turken die voor een weekendje of dag overvaren zijn toch de mensen die wat te besteden hebben en het zijn nog gezellige gasten ook.

    Ze worden met open armen ontvangen.

  • InVo

    Toen ik in 2012 op Lesbos was, was er in mijn laatste vakantieweek (augustus) een ‘invasie’ Turkse toeristen.

    Niets mis mee, geen last van gehad. Wel even wennen dat de dames geheel gekleed aan het strand zitten.