Plannen Lesbos 2014

  • Suna

    Wie heeft reeds concrete/minder concrete plannen om in 2014 naar Lesbos te reizen?

    Waar? Wanneer? Hoelang?

    Wij gaan alvast 2 keer dit jaar: 2 keer Anaxos, in mei en oktober…

    Ik zie er al naar uit…wandelen naar Ambelia, bezoekje aan Molivos, retsina drinken in plaatselijke kafenions in achterafdorpjes….enzomeer enzomeer….

    Jammer dat het nog wat te ver af is om reeds de dagen te beginnen aftellen…

  • Mariët

    de voorpret kan beginnen. Mei is niet ver weg en de dagen vliegen dus voor je het weet………………

    Wij zijn er de week voor Pasen al, wordt de eerste keer dat we Grieks Orthodoxe Pasen meemaken.

  • Costas

    Hoezo?? (ouzo)

    Nog te vroeg om af te tellen?

    Ik heb al vanaf november een automatische countdown geïnstalleerd op mijn computer die de dagen, uren, minuten en seconden aftelt.

    Nog maar….!

    Dus…Ja! de voorpret is al lang begonnen.

    Voor jullie is dit nog korter, ga lekker aftellen!

    Goede vakantie gewenst.

    Ta leme,

    Costas

  • Ilse en Sylvia

    Ja heerlijk , in juni gaan we voor de 10de keer , en nog steeds genoeg onondekte plekjes !! door onze hobby geocaching komen we overal …waar niemand komt .

    Heel veel zin in , dit jaar in Kalloni Beach villas , via Eliza . Prachtig stekje , om te verblijven . Met zoals gewoonlijk hele gastvrije mensen .

    Wens iedereen alvast weer een super vakantie

  • tonsnoeren

    Wij vertrekken in juli naar Skala Kallonis. Lekker 3 weken…

    Helaas was de meivakantie voor een langere periode niet mogelijk…

  • J.Pulsief

    Wij zijn van plan om in mei een week naar Molyvos te gaan.

    moeten nog vlucht en acc. boeken.B)

  • Mariët

    Heerlijk Ton, jammer dat mei niet lukte maar toch in juli dan. Heerlijk 3 weken.

  • tonsnoeren

    We hebben er weer zin . Beetje veel warmer in juli,maar dan lekker met de auto naar Vatera in 't zuiden. Koeler water en lekkere vistavernes.

    GPS aangeschaft en wandelen en geocatchen . Iemand leuke tips ?

    In april/mei eerst naar Kefalonia voor de tweede keer. Hopelijk dan geen last van de aardbevingen. Eentje meegemaakt op Lefkas ( 6.4…). Vergeet je nooit meer. een drama voor de locals.

  • Mariët

    Ai naar Kefalonia, hoop dat je aan de goede kant van het eiland ziet zonder teveel schade aan gebouwen en wegen enz.

    Afschuwelijk sneu voor de mensen daar zo vlak voor het toeristenseizoen zoveel schade.

    Hier een kaart van de aardbevingen http://www.geophysics.geol.uoa.gr/stations/maps/recent.html

  • tonsnoeren

    Wij zitten “aan de verkeerde kant van het eiland”. Van kennissen in Argostoli ( hoofdstad,soms 10km v.h. epicentrum) horen we dat er nogal wat dakpannen gesneuveld zijn. Hemelsbreed 10km tegenover Argostoli is een haven totaal verwoest. In 1953 is bijna het hele eiland verwoest.

    Bedankt voor je aardbeving-link. Had ik ook al geraadpleegd.