Olijfolie

  • evert2802@gmail.com

    Over een paar weken melden we ons op Lesbos.

    We willen met als andere jaren en andere eilanden een paar kannen olijfolie meenemen.

    Waar moeten we zijn, en dan het liefst niet in een winkel maar bij voorkeur een lokale producent.

    Zo een die met passie over z'n olie verteld.

    Iemand een idee?

    Grtz Evert

  • melinde

    ik zou het in stipsi proberen daar komt de meeste olijfolie vandaan.maar ik heb er geen ervaring mee!

  • InVo

    Aan een local vragen. die weten het het beste.

  • hubertien

    Ik las vorige week op de site van Empros, de krant van Lesbos, dat er op 5 juni in Mytilini een vliegtuig met Duitse toeristen aan de grond is gezet omdat enkele van de inzittenden olijfolie in hun koffers (ruimbagage!) bleken te hebben.

    http://www.emprosnet.gr/article/46927-ektos-ptiseon-elaiolado

    Het is dus verboden olijfolie in het vliegtuig mee te nemen, op welke manier dan ook.

    Zelf koop ik mijn Lesbosolijfolie in Nederland, via de volgende site: http://www.lopenoplesbos.nl/olijfolie

    Verser dan vers (vorig jaar was de nieuwe oogst er al vóór Kerstmis) en, wat ik heel belangrijk vind, van kleine, biologisch werkende boeren.

  • Co van der Graft

    Vreemd, wij hebben in juni ook olijfolie in de koffers meegenomen (vanaf vliegveld Preveza) en die flesjes waren bij de scan goed te zien.

    De dame achter het scan apparaat vroeg wat het was en vond het toen prima.

    En met ons waren er nog meer mensen die olijfolie in de koffer hadden, en dat was dus helemaal geen probleem.

    Co

  • de wit

    Er zijn op Lesbos een paar winkels van de Cooperatie voor/van vrouwen. In Petra en in Molivos. Daar verkopen ze ook de olijfolie van Lesbos.

    Wij hebben vorig jaar ook de olijfolie gewoon in de koffer meegenomen, geen probleem.

  • hubertien

    Mijn reactie gaat niet over vorig jaar, maar over 2013.

    Bekijk het bericht op www.emprosnet.gr.

    Het artikelnummer is 46927.