sportvissen Lesbos

• Licha

Wie heeft ervaring met sportvissen op Lesbos? Wat zijn goede visplekken en wat voor aas e.d. gebruik je?

• Licha

Licha schreef:

>

> Wie heeft ervaring met sportvissen op Lesbos? Wat zijn goede

> visplekken en wat voor aas e.d. gebruik je?

• jozeph

helloo licha

ik ga dikwijls naar lesbos dit jaar terug .maar eerlijk gezecht ik kan je echt niet helpen hoor wat betreft het vissen daar ik geen visser ben .

een beetje gedult ge krijgt zo wie zo antwoord hoor

groetjes jozeph

• Manuella

Griekenland staat niet bekend om zijn overvolle zee met vissen. Sterker nog er wordt te veel gevangen waardoor er nog weinig vis rondzwemt.

In Petra ging een Engelsman altijd bij de haven vissen was uren weg en soms ving hij wat. In het dorp zelf verkochten ze bij een supermarkt aas en dergelijke.

Met vriendelijke groet

Manuella

• Derk

Mijn ervaring gaat niet verder dan met een klosje, nylon draad, loodje en een haakje met daaraan een stukje worm of ochtapodi vissen. Dit is hoe de meeste grieken op Lesbos vissen, vanaf de kant of op een boot.

Je gebruikt dus geen dobber, maar je voelt aan de lijn wanneer je beet hebt. Ik heb een keer tussen wat eilandjes gevist voor de kust en kon de vissen op 18 meter diep zien bijten, zo helder was het water.

Ik weet niet waar je verblijft maar in Mytilini, naast de bakker bij het park is een grote hengelsportzaak. Er is daar een griekse zuid-afrikaan die je van allerlei adviezen in het Nederlands kan voorzien.

Succes Derk

• Licha

Derk: bedankt voor de info!

groetjes Licha

• Retz

Lokale fisherman Mitsos Koularas organiseert zeer leerzame vistrips vanaf Petra. Voor Mitsos bestaan geen geheimen als het gaat over het zeevissen rond lesbos. En Mitsos is bereid al zijn kennis met je te delen. Een absolute aanrader dus: Mitsos Fishing Trips  

Post was bewerkt op 25 september 2024 11:06 door Retz