Dolfijnen

  • Sunanda

    Vorige week twee keer dolfijnen gespot!

    We waren op wandel van Scala Sykaminia naar Eftalou en plots waren ze daar: een drietal dolfijnen, vlak bij de kust….en twee dagen later zaten we aan het strand van Ambelia en toen zagen we er verschillende op twee plaatsen tegelijk, op zo'n 100 m van het strand, je zag ze buitelen….

    Het gaf me een kriebelend gevoel om die zo dicht bij de kust te zien…

    In Tsonia vertelde een man ons dat je ze heel dikwijls ziet…meestal in de vroege avond…volgens hem zijn de plaatselijke vissers minder opgetogen dan ik was met dit mooie beeld…

    Maar ja, ik ban dan ook maar een toevallige voorbijkomende toerist die dit romantischer lieflijk vind….terwijl de plaatselijke vissers die als een bedreiging zien voor hun reeds schaarse visvangst…

    Op m'n vraag of de vissers ook handelen hiertegen werd niet geantwoord…

  • Mariët

    Je hebt heel veel geluk gehad dan zeg met dat, zelfs twee keer, spotten van de dolfijnen.

    Ik kom al jaren op Lesbos, heb ze daar nog nooit in het echt gezien.

    Prachtig gezicht hè?

    Denk niet dat de vissers hier actie op ondernemen hoor, denk dat ze dan heel veel mensen tegen zicht krijgen.

  • Sunanda

    Ja he, vonden wij ook!

    In Tsonia vertelden de eigenaars van de strandtaverne dat ze er heel dikwijls dolfijnen zien, tegen valavond….

    Wij komen ook al lang naar Lesbos, maar ook voor mij was het de eerste keer!