Wijzigingen Petra

  • Astrid E

    Het is nogal stil op het forum en om iedereen toch weer een beetje warm te laten lopen voor Lesbos, hierwat laatste nieuwtjes voor het komende seizoen B):

    * Platanos (restaurant naast het postkantoor) is dicht. Zakis en zijn familie zijn naar Duitsland vertrokken.

    * Ditzelfde geldt voor Adonis die het 2e juwelierszaakje in het straatje (tegenover de ouzerie) had.

    * Er komt een nieuw Deens restaurant op het plein, tussen Tsalikis en Steki in.

    * Hippocampos is weg bij het taxistation en Petra Tours is hiernaartoe verhuisd.

    * Billy's rent-a-car is weg uit Petra en hierin komt een sandwichbar.

    * Number One is verhuisd naar het volgende hoekhuis in dezelfde straat (naast het voetbalveld). Ook dit jaar ben ik daar weer van de partij.

    * De bootverbinding van Petra naar Turkije en v.v. laat voorlopig nog steeds op zich wachten. Dit m.b.t. de formaliteiten van de haven en de lijn.

    * De taxiprijzen blijven dit jaar weer gewoon hetzelfde als vorig jaar.

    Groeten van Lesbos,

    Astrid

  • Mariët

    Hè Astrid dat is fijn dat je even wat wetenswaardigheden doorgeeft.

    Ach Platanos, zat je toch altijd wel lekker in dat tuintje, zal vast niet iets nieuws voor in de plaats komen nu in deze tijd?

    Een nieuw Deens restaurant, ach waarom niet en het plein is weer mooi gevuld, dat zal weer gezelliger staan, ben benieuwd.

    Een sandwichbar op de plaats van Billie's, ik vind het bewonderenswaardig dat mensen toch het lef hebben om iets te op te starten in deze onzekere tijden!

    Ik denk dat een sandwichbar op zich geen verkeerd idee is.

    Billie's weg, maar Number One is er gelukkig nog steeds, nu op de andere hoek zullen we maar zeggen. We zullen er niet omheen kunnen, blijft een pracht plek voor verhuurbedrijf, ruimte genoeg bij het voetbalveld. Fijn dat jij er ook weer bent en Henny ook neem ik aan?

    Jammer van die bootverbinding, ik denk dat het m.n. voor de Turken een goede zet zou zijn, vorig jaar waren er al veel meer Turken en naar ik hoorde van verschillende mensen in de horeca dat dit ‘goede’ toeristen zijn.

    Taxiprijzen blijven hetzelfde, is voor de toerist uiteraard prettig.

    Als je meer nieuws hebt horen we het heel graag hier op het prikbord.

    Tot ziens in juni.

    Mariët

  • Aniet

    Tsja, die verbinding met Turkije blijft ingewikkeld, speelt al een tijdje als ik het goed heb!

    Overigens is het op veel fora stil, behalve op Oriste. Denk dat het veel te maken heeft

    met Facebook, maar Number 1 heeft daar gelukkig inmiddels ook een eigen pagina. Ik weet dat

    het nog een “work in progress” is, maar misschien toch wel handig om daar over niet

    al te lange tijd ook Engelse en Nederlandse info op te zetten.Geniet nog maar even van

    je rust en lekkere wandelingen. Tot eind juni. Groet ook aan je verloofde :-).

  • greece67

    Wel fijn dat tsalikis er nog wel is. En mijn favoriete restaurant O Nikos :-) Aniet heeft wel een punt wat betreft number one. Alle berichten op FB zijn in het Grieks dat kan niet iedereen volgen. Wij gaan morgen eerst op vakantie naar Andalusie, Spanje. Maar eind augustus lekker naar Petra ( de auto is al besproken bij Astrid ;-). )

    Gr. Anoushka

  • Aniet

    De FB pagina gaat wel goed komen, ik weet dat Alex er mee bezig is.

    Overigens zit er op de Number 1 blogspot rechtsboven wel een vertaalknop,

    maar inderdaad beter als er op het prikbord al Nederlandse en/of Engelse teksten staan.

    Hoop dat het in Andalusië beter weer is dan hier, waar het op dit moment sneeuwt…

    Veel plezier daar en op ons mooie eiland t.z.t.

    greece67 Schreef:

    ——————————————————-

    > Wel fijn dat tsalikis er nog wel is. En mijn

    > favoriete restaurant O Nikos :-) Aniet heeft wel

    > een punt wat betreft number one. Alle berichten op

    > FB zijn in het Grieks dat kan niet iedereen

    > volgen. Wij gaan morgen eerst op vakantie naar

    > Andalusie, Spanje. Maar eind augustus lekker naar

    > Petra ( de auto is al besproken bij Astrid ;-). )

    > Gr. Anoushka

  • Astrid E

    Ik zal het er met Alex over hebben. Ik weet dat zijn neefje ermee bezig is, maarja die spreekt geen nederlands en maar een beetje engels. Ik ben nu zelf met Facebook begonnen voor de taxi (ook ik moet met mijn tijd mee), dus zodra ik weer aan het werk ga, zal ik kijken wat ik voor Number 1 kan doen.

    Zodra ik meer nieuws heb, zal ik het jullie laten weten.

    P.s. prettige vakantie Anouschka en zie jullie in september!

  • Mariët

    Ik dacht al, dat zal Alex echt zelf niet allemaal doen op FB, niet echt ‘zijn ding’ dus zijn neefje is aan het werk. Leuk toch.

    Als jij je pagina klaar hebt van de taxi horen we het ook wel hè Astrid?

    groetjes en geniet nog even van je vrijheid.

  • InVo

    Ik had dezelfde gedachten, Mariët.

    Alex kwam naar mij niet over als groot Facebookkenner/-gebruiker, en ik vond het wat vreemd dat er alleen berichten in het Grieks op gepost worden.

    Nu vooral van hotel van all over the world.

    Niet echt wervend voor Petra/Lesbos in het algemeen/Number One.

    Ik zal de wijzigingen dit jaar niet zien. Ik heb besloten in augustus voor 10 dagen naar Karpathos the gaan.

    Een voor mij meer vertrouwd eiland dan Lesbos nu ik -voor het eerst- alleen ga. En ik ben er sinds 2008 niet meer geweest, dus hoogste tijd!

  • Astrid E

    Ik ben er druk mee bezig, maar je kan het onder Lesvos Taxiservice vinden.

    Nog een maandje en het seizoen gaat weer van start!

  • annemolyvos@gmail.com

    ..Eindelijk bericht uit Petra, hoewel ik nog niet weet wanneer ik kom, is het dan juist fijn om op de hoogte te zijn van het wel en wee in Petra, Zo ben ik ook altijd benieuwd hoe de winter s, zit dan echt iedereen binnen? Op hotel boekenlust na en de site van Bob Vansant zijn er ook niet meer bronnen om het nieuws te volgen. Of is er een plaatselijk krant via de computer te volgen? Omdat ik nu met de Griekse taal bezig ben wel een optie.Dus Astrid ik was weer blij met een signaal uit Petra. Hopenlijk tot ergens in 2013 en een goede opening van het seizoen.

    Annelies