Niet geboekt dus heb Lesbos gemist dit jaar!

  • Mari@

    Hoi hoi Lesbosliefhebber,

    Hebben jullie dat ook? Een jaartje Lesbos overslaan en een keer een andere bestemming kiezen, en dan heimwee krijgen?

    Wij hadden dit jaar voor Turkije gekozen ,de kinderen wilde daar ook wel weer eens heen.Worden pubers dus willen meer reuring, winkeltjes, dansen. Was best leuk hoor, Maar ik heb Lesbos toch ontzettend gemist zeg! Vooral Petra, maar ook de hele sfeer op het eiland, Zoveel mooie plekjes en dorpjes en natuur. Zoveel leuke lekkere restaurantjes.. Geen massatoerisme, geen grote disco's of hoogbouw. Helaas is het geld nu “op” maar volgend jaar,.. dan weet ik het wel! Herkenbaar?

  • Mariët

    Herkenbaar in zoverre dat ik geen enkel jaar meer oversla B) want ik kan Petra niet meer missen, echt mijn tweede thuis.

    Vanaf volgend jaar kunnen we dan eindelijk dat enkeltje kopen i.v.m. pensioen van mijn man, kijken we al zo lang naar uit, en dan hebben we de gelegenheid om niet een paar weken maar een paar maanden daar te zijn.

    Oh zo heerlijk. Dit jaar hadden we generale repetitie verblijf van 8 weken.

    Zwitser leven gevoel.(:P)

  • drekes

    Eindelijk! Het is jullie beiden van harte gegund!B)

  • InVo

    Herkenbaar, Ik heb dat alleen niet met Lesbos (deze zomer was eerste keer), maar met Karpathos.

    Hoewel ik daar voor het laatst in 2008 ben geweest (er is nog zoveel Griekenland dat ik na 25 jaar nog wil ontdekken), blijft het eiland ‘trekken’.

    Tweede huis of pensioen zit er voorlopig niet in. Nog zeker 22 arbeidsjaren te gaan.

    @Mariët, wat een lekker vooruitzicht!

  • Mariët

    Ja Ingrid en Drekes, we hebben er lang op moeten wachten en ineens is het toch bijna daar. Heerlijk vooruitzicht.

  • Ton S

    Ook voor mij .

    Dit jaar Kefalonia . Prachtig eiland , maar toch net geen Lesbos……

  • arzubel

    Ik begrijp niet hoe jullie dat doen, maanden weg?

    Hebben jullie geen ouders om voor te zorgen? Geen kleinkinderen om op te passen als je kinderen werken zijn?

    Geen tuin te onderhouden?

    Ik zou ook graag zo vrij zijn-maar we kunnen toch iedereen niet in de steek laten.

    We gaan niet meer uit werken, gepensioneerd, maar sindsdien heb ik de zorg voor mijn familie.

    Mijn droom is ook een paar maanden per jaar Griekenland, nu doen we het maar met een paar weekjes.

  • Mariët

    Sorry maar ik moet hier echt even om lachen hoor, gelukkig zien wij dat hier niet zo.

    Alhoewel ik jou uiteraard geen uitleg verschuldigd ben, moet ik toch even reageren.

    Mijn ouders en schoonouders zijn overleden, al een tijd geleden. We zijn zelf rond de 65 dus dat is niet zo gek dat je ouders er dan niet meer zijn.

    Wie zorgde er voor je ouders toen jullie nog wel werkten?

    We hebben inderdaad ook twee kleinkinderen waar we gek op zijn en van genieten maar waar we niet de zorg voor hebben en niet de verantwoordelijkheid.

    Als we thuis zijn help ik veel op school in hun klas en passen we graag op maar als we er niet zijn dan kan dat dus niet, zo simpel is het.

    Die verantwoording en de zorg hebben we ooit zelf al eens gehad toen onze kinderen klein waren en nu zijn wij dus VRIJ !!!!

    De kleinkinderen zijn aan de zorg van dochter en schoonzoon toevertrouwd, niet aan ons en zo zien dochter en schoonzoon dat gelukkig ook.

    Voorschoolse opvang, naschoolse opvang en tussen de middag overblijven enz is allemaal heel goed geregeld in Nederland gelukkig.

    Je mag toch op een gegeven moment, als je je leven hard heb gewerkt, eindelijk eens tijd voor jezelf hebben anders kom je nooit aan jezelf toe.

    Wanneer ben jij aan de beurt om van je zo verdiende vrije tijd te genieten arzubel?

  • arzubel

    Mariet, je hebt in alles gelijk.

  • martinus

    Nou, nou @InVo.“Arbeids”-jaren?