Eten en drinken mee in het vliegtuig?

  • Miran

    Goedemiddag allemaal!

    Even een vraagje, het is alweer een aantal jaar geleden dat ik met het vliegtuig op stap ben geweest, en in die tussentijd zijn de regels veranderd.

    Ik vroeg me af, wat mag wel mee het vliegtuig in?

    Zelfgemaakte broodjes en/of snoep vanaf huis?

    Blikje/flesje drinken? (mag max per 100ml toch?) Ik begreep dat je ook spullen in een doorzichtig hersluitbaar plastic zakje moet stoppen?

    Wij vliegen btw met transavia.

    Alvast bedankt!

    Groetjes, Miranda

  • lauda

    Hoi Miranda,

    Met thuis klaargemaakt brood heb ik geen ervaring.

    Drank/vloeistof meenemen doen ze erg moeilijk over,

    zelfs minder dan 100 cc water moest ik nog voor de controle leegdrinken.

    Ik neem tegenwoordig een leeg flesje mee door de controle en vul het met leidingwater na de controle.

    Werkt prima.

    Groetjes, Lauda

  • MarianShoei

    Wij nemen altijd wat zelfbelegde broodjes mee en nog nooit geen problemen mee gehad. Drinken nemen we niet mee:)

  • Gilios

    Snoep en etenswaren mag je gerust meenemen maar vloeistoffen zijn aan strenge regels gebonden : inderdaad max 100 cl. En om dat in de vorm van drinken mee te nemen lijkt me onzin,het is net een slok.

  • Mariët

    Ik heb ook altijd een zak krentebolle bij me maar, geen enkel probleem, maar drinken……………………zou het niet doen, mag niet, echt niet, je bent het kwijt bij de douane.

    Ja kunt eventueel, als je geen drinken in het vliegtuig wil kopen iets kopen op het vliegveld.

    Wij kopen altijd twee flessen water achter de douane en dat mag je (officieel) pas open maken (uit de plastic gesealde zak) in het vliegtuig. Ik heb best wel eens even dat flesje water open gemaakt toen we al bij de gate zaten en ik een pilletje in wilde nemen en ach, daar doet niemend moeilijk over. Bewaar desnoods die plastic zak en ze snappen wel dat je dat water op het vliegveld hebt gekocht want je komt echt nooit de douane door met flessen water.

    Ik vind zelfs dat ze hoe langer hoe strenger worden met de controle op dit soort dingen en…….terecht hoor want als je soms ziet hoe hardleers mensen zijn, ongelooflijk.

  • Gilios

    Met de douane kom je bij reizen naar Griekenland niet in aanraking,wel met de airport security, die de europese veiligheidsvoorschriften handhaaft.

  • Mariët

    en in de volksmond zeg je dan ‘achter de douane’.

    Lijkt me toch wel duidelijk wat ik bedoelde toch.

  • Yogi

    Ik denk dat meneer of mevrouw Gilios in veel dingen zijn/haar gelijk wil hebben. Mijn tip is: gewoon negeren >:D<

  • Gilios

    Wie wil hier gelijk hebben ? Ik zeg gewoon even hoe het is.maar daar kunnen bepaalde deskundigen blijkbaar niet tegen.

  • WillemP

    Zoals Lauda al zegt, doen wij het ook sinds je geen water van huis mee meg nemen. Werkt prima. Wel raar natuurlijk, maar zolang dit werkt is het prima. Terug naar NL. doen we dit maar niet, het Griekse leidingwater is toch niet echt lekker. Dus in het vliegtuig dan maar een duur flesje bij die afzetters kopen.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.