Temperatuur

  • Aja

    Hallo,

    Wij hebben geboekt voor de mei-vakantie naar Lesbos.(Normaal gaan we juni of juli)

    Maar de mei-vakantie is best vroeg. (Wij gaan 23 april weg)

    Nou vroeg ik me af of iemand die deze tijd geweest is me iets kan vertellen over de temperatuur? Ik lees over 20 graden maar ook over 25 tot 28 graden. Dat is nogal een verschil. Wat klopt nou ongeveer?

    Ik krijg al visioenen over dikke truien. (grapje)

    Groetjes, Aja

  • Mariët

    28 graden lijkt me wat aan de hoge kant voor eind april dus zekerheid voor alles en ik zou zeker een paar dikke truien meenemen, je kunt het treffen maar 's avonds kan het toch knap frisjes zijn.

  • Jan N

    Ik heb in deze periode weleens een ruime 25 graden meegemaakt maar ook een graad of 14. Inderdaad kwa kleding van alles meenemen.

    Wij gaan dit jaar op de zelfde datum.

    Groet Jan

  • Henk

    Wij hebben de ervaring dat je rond die periode inderdaad alles kunt verwachten. Zorg dus dat je bent voorbereid op heerlijk warme zonnige dagen, maar ook op kou. Maar wat is kou. Terwijl de een hunkert naar een extra jas, loopt en rijdt de ander op zijn scootertje rond in een T-shirt.

    Dat geldt overigens niet alleen voor het voorjaar, maar ook voor het najaar.

    Begin oktober heeft het bijvoorbeeld aardig gespookt op Lesbos.

    Er waren zelfs mensen die spraken van de ergste storm in vijftig jaar.

    Dus zoals gezegd zowel in het voorjaar als in het najaar op alles rekenen. En heb je niet voldoende meegenomen, dan koop je toch gewoon iets bij. Zo duur is het allemaal niet op Lesbos. Zeker niet als je naar gewone winkels gaat en de souvenirshops links laat liggen.

    gr. Henk