14 dagen Lesbos niet te lang ??

  • Natasja

    Hallo,

    We zitten te twijfelen voor komende zomer tussen de noordwest kust van Kreta of Lesbos. We willen graag 2 weken en zoeken een combinatie tussen af en toe op het strand liggen en het eiland bekijken. Is er genoeg te zien en doen voor 2 weken ??

    groetjes Natasja

  • Nikos

    Waarschijnlijk zullen de meeste lezers van dit prikbord 14 dagen te kort vinden…

    Wij in ieder geval wel. Wij zitten nu al bijna aan 14 keer…. nou ja bijna dan

    (in 2004 de 11e en 12e keer)

    Die 14 dagen maak je zeker wel vol.

    Groetjes

    Nikos

  • Natasja

    Dat klinkt in ieder geval al veelbelovend. Kun je ons wat dingen vertellen die er te zien en te doen zijn ? Wat voor toeristen vinden we er zoal ? En welke plaatsjes zijn er leuk om eventueel in een appartement te zitten

  • Mariët

    Wijn gaan nu weer drie weken maar ik zou er wel veel langer willen zitten hoor dus ik zou me daar maar geen probelen over maken, er is zat te zien.

  • François

    Beste Natasja

    je kan info vinden op allerlei sites. Lesvos is voorlopig geen toeristische trekplijster. Het noorden, Petra en Molivos, zijn het drukst omwille van het typische uitzicht van de huizen en straatjes. Geen fijn zandstrand. Hiervoor kan je wat meer westelijk terecht in Sigri of naar de andere kant van het eiland: Skala Erossos en Kalloni.

    Rondtoeren op het eiland kan met de scooter of de auto. 14 dagen zijn te kort als u ook houdt van het strand.

    Ik weet niet of u hiermee al wat verder kan, maar heel wat info met links vindt u op ‘users.pandora.be/ariana’

    Succes

    van François

  • Nikos

    Afhankelijk van het seizoen vind je er veel verschillende toeristen. Veel mensen komen er om te wandelen, in bijvoorbeeld het voorjaar en ok in het najaar is dit redelijk populair, maar ook de cultuur (kerken, kloosters, musea) zijn er volop te bezoeken. Maar ook veel strandjes zijn de moeite waard. Het eiland is het 3e grote eiland van Griekenland. Als je alles wilt zien en ook nog op het strand wil liggen dan is 14 dagen vele malen te kort. Zo kwamen wij vorige jaar dus voor de 10 keer op het eiland weer plekken tegen waar we nog nooit waren geweest.

    Kijk voor veel info op lesbos.startpagina.nl

    Groeten Nikos en Maria

  • Mariët

    Hier heb je nog even wat sites die ik vast heb staan in mijn computer:

    http://lesbos.startpagina.nl/

    http://www.lesvos.com/index.html

    succes en veel voorplezier.

    Mariët

  • Henny

    Je komt tijd te kort! Zeker voor Lesvos kiezen

    Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen Kali Gronia

    Henny

  • Yogi

    14 Dagen Lesbos is zeker niet te lang !! Eigenlijk is het te kort :D:D:D:D.

    Voor een foto-impressie van Lesbos kijk eens op http://www.yogibeer.nl/Fotoos%20Lesbos.html daar kun je wat werkjes zien die ik hoogst persoonlijk heb gemaakt op Lesbos, afgelopen september.

    Aankomende maand september gaan we zeker weer terug naar Lesbos om een aantal mensen te vervelen die we vorig jaar daar hebben ontmoet en wie weet komt het nog wel zover dat we een soort van meeting op lesbos kunnen houden samen met mensen die ook in die tijd naar Lesbos gaan :D:D:D

  • Mariët

    Zeer mooie foto's Yogi, mijn complimenten.

    groetjes Mariët