internet-aansluiting

  • François

    Als je hier, in België, een internetaansluiting wil, heb je keuze in overvloed. Het is soms moeilijk om te kiezen welke voor jou de beste(?) oplossing is. De breedband is een must geworden om up to date te blijven. Maar hoe zit het op Lesvos met de internetaansluitingen eigenlijk? We overwegen om in onze vakantiewoning een internettoegang te voorzien. Kabel zal er niet voorzien zijn, weet ik wel. Zijn er meerdere mogelijkheden om via de gewone telefoonlijn te internetten?

    Wat zijn de tarieven?

    Met welke snelheid?

    Hoe zit het met de modem?

    Graag had ik een idee, vooraleer naar de plaatselijke telefoonmaatschappij te stappen. Mijn dank vooraf voor alle geboden info.

    François

  • jozeph

    hello francois

    ik heb een probleempje ik stuir al een tijdje een mail naar irida app in lesvos(vatera) ik krijg die altijd terug hoe het komt ik weet het niet

    het mail adres is iridao1@otenet.gr

    en het is gelegen in vatera lesvos irida appartementen

    george and maria

    het is omdat ik een afspraak wil maken om er volgent jaar terug te gaan met 4 personen en om het een en ander te weten te komen en het mislukt altijd er is noch een oplossing is proberen door te faxen maar lukt dat ???

    toch alvast bedankt

  • Mark1

    Beste François,

    Ik heb vorig jaar eens mijn neus gestoken in de verbindingen van het internet-cafe in Molivos, Centraal (toepasselijk).

    Zij gebruikten ISDN-2, ofwel 2 digitale telefoonaansluitingen, waarbij een grote telecomaanbieder momenteel in Nederland zoveel mee reclame maakt.

    Snelheid: 2 x 64kbit/s = 128 kbps, uitgedrukt in Kilobytes: 16 kb/s. (delen door 8)

    of elk een kanaal van 8 kb/s. Nog altijd bijna 2 x zo snel als een 56k modem (gemiddeld ongeveer 4 a 5 kb, en niet 7 volgens de berekening) Kabel heb ik niet gezien, maar het verbaast me niks als straks ADSL ook hier wordt geïntroduceerd!

    Tenslotte kan je altijd een analoge lijn nemen!

    Wat me opviel is dat communicatie (telefoon, gsm etc) best goed voor elkaar is in Griekenland.

    Ofwel: je kan best redelijk snel internetten op Lesvos, heb vaak genoeg ge-internet en de verbinding was stabiel. Beste is gewoon contact op te nemen met de plaatselijke PTT! (volgens mij hebben ze nog geen concurrentie op het vaste net)

    Misschien bieden ze ook wel tijdelijke contracten aan, wat inhoudt dat je een x-aantal maanden/weken per jaar verbinding hebt wat natuurlijk resulteert in een goedkopere factuur.

    Ik hoop dat je hiermee wat kan!

    Groetjes, Mark