woonplaats

  • Henny

    Is er een van jullie Lesvos prikkers ook woonachtig op dit prachtige eiland.

    Ik bedoel niet zoals Jan als vakantieverblijf, maar echt 12 maanden per jaar.

    Heb dit zelf enkele jaren gedaan en een hele mooie tijd gehad.

    Ik woonde in Molivos en ben gewoon nieuwsgierig of jullie allemaal vakantie ervaringen hebben.

    Vr gr Henny

  • Yogi

    Ikzelf woon niet op Lesvos helaas, maar Alfa en ik heb daar wel 2 leuke meiden ontmoet die daar permanent wonen. De ene woont aan het begin van Molyvos, vlakbij het kerkje en de ander woont samen met haar Griekse vriend in een prachtig vrijstaand huis tussen Molyvos en Eftalou.

    Als ik wat meer lef en wat meer eurootjes had, dan zou ik het ook heel graag wel eens willen, maar gezien het feit dat er in mijn werkzaamheden geen baan op Lesbos te vinden is dat vrijwel uitgesloten :-(.

    Wat ik wel heb begrepen is, dat als het seizoen is afgelopen het wel heel erg uitgestorven is.

    Ik zal de dames eens uitnodigen om ook eens te komen kijken op de lesbosprikpagina, misschien kunnen ze eens wat vertellen over hoe het daar is tijdens de winterperiode :D.

  • Melina

    Hoi Yogi,

    heet dat ‘meisje’ die met haar griekse vriend in dat vrijstaande huis woont toevallig Metha? Ben benieuwd, ken namelijk daar ook een aantal Nederlandse meiden.

    Groetjes!

  • Henny

    Ik vond de wintermaanden juist zalig, lekker tijd voor ons zelf en vrienden.

    We kwamen dan veel bij elkaar in de avonden.

    Er werd dan over van alles gesproken, de politiek, het onderwijs en natuurlijk het toerisme.

    Ook werdt er van alles ge-organiseerd, zoals toneel en muziek en lezingen.

    Heb het wel over 10 jaar terug, dus weet niet of dat nog zo is.

    De termos met koffie en een pak koekjes in de rugzag en dan een strand of bergwandeling maken, genieten van de rust.

    Ook reden we 1-2 keer per maand naar Mythilini waar in de winter echt veel te doen is.

    En het eiland verkennen in de winter is ook erg mooi, hier en daar sneeuw en dan toch op het strand kunnen picknicken.

    Dus echt saai vond ik het juist niet in de winter.

    Maar ja niet iedereen vindt dat soort dingen natuurlijk leuk.

    vr gr Henny

  • Mariët

    Als ik zou mogen kiezen zou ik zo mijn spullen pakken en vertrekken en daar gaan wonen, helaas heb ik hier mijn werk (nog) en voor mijn man geldt hetzelfde. Ik denk echter zodra dat er op zit (of misschien al eerder zodat we er af en toe heen kunnen) dat we daar toch iets voor ons zelf gaan zoeken. Tegen die tijd is het kleinkind (en de eventuele volgende) ook wat ouder dus wordt het allemaal wat makkelijker.

    Wat voor werk heb jij gedaan daar Henny of is dat een erg onbescheiden vraag (anders gewoon niet antwoorden hoor).

    Die winters lijken mij juist ook zo zalig. Zoals jij dat beschrijft: thermoskankoffie in de rugzak, de wandelschoenen aan en aan de wandel: ZALIG !!!!

    groetejs Mariët

  • Alfa beer

    Klopt Melina. Ze heet idd. Metha. Haar vriend is taxi chauffeur.

    Groetjs, Alfa.

  • Jan N

    Cummulatief hebben we er al heel wat jaren gewoond hoor ;-).

    Jan

  • Henny

    Ja Jan om jaloers op te zijn, heb dat al meer gezegt en ik meen het!

    Henny

  • Yogi

    Hahaha, je hebt het al van Alfa gehoord, het gaat inderdaad om Metha met haar Griekse taxichauffeur (een lekker ding overigens :D:D).

    En ik sprak niet over “meisje” maar over meiden.

    Komt zeker door het verschil in leeftijd tussen Metha en mijzelf :D:D (ik denk wel zo'n 15 jaar)

  • Melina

    haha ja is inderdaad een lekker ding:D

    Leuk dat meerdere mensen op dit prikbord haar kennen! Owja en wat dat ‘meisje’ betreft, dat was niet zo bedoelt, ik bedoelde daar mee dat ik niet echt wist hoe je iemand van in de 20 kunt noemen, dus ik schreef het maar ff tussen haakjes:D

    Nou misschien zie ik jullie nog welles op Lesbos!

    groetjes!