welk plaatsje vinden jullie het leukst om te verblijven?

  • Mariët

    Voor ons is dat Molyvos maar ik moet er wel bij vertellen dat we nooit in andere plaatsjes hebben gelogeerd omdat we helemaal verliefd zijn op Molyvos.

    We verblijven dan in app. Marianthi paradise en dat zit precies op de goede afstand van Molyvos zelf. We zijn wel naar allerlei andere plekjes geweest maar hadden zoiets van: Molyvos is het toch wel helemaal. Voor eind augustus hebben we lekker weer geboekt, na een aantal jaren naar wat andere bestemmingen te zijn geweest: zuid-oost Kreta, noord-west Kreta, Lefkas,Chios en Parga.

    Wie heeft er (leuke, minder leuke) ervaring met andere plaatsjes en waarom?

    Ik heb nog een leuke site waar veel over Lesbos op staat. Misschien hebben jullie hem al dat is dan mooi maar voor diegen die hem nog niet hebben: http://www.lesvos.com/index.html

    Yassou

    Mariët

  • Alfa

    Precies hetzelfde Mariët! Voor ons was het ook de eerste keer en gelijk ons hart verpand aan Molyvos- Eftalou.

    Maar ik ben er van overtuigd dat ook andere delen van Lesbos net zo bekoorlijk zijn.

    We zaten in App.Hotel “Elphis”. Tussen Molyfos en Eftalou in. Maar aangezien wij altijd meteen twee scooters huren zijn afstanden niet zo bezwaarlijk.

    Volgend jaar september willen we weer terug, maar dan voor drie weken. Ik wil ook eens kijken of we met onze eigen auto kunnen gaan.

    Yassou

    Leo.

  • Mariët

    Is Lesbos met een scooter goed te doen, zijn de wegen een beetje goed?

    Toen wij er de eerste keer waren toen waren er vrienden bij ons en hebben we een jeep gehuurd voor een paar dagen en de keer dat ik met mijn zusjes was ook weer een jeep (wij hebben namelijk beiden geen rijbewijs)

    Nu willen we eigenlijk voor het eerst scooters gaan huren (hebben dat nog nooit gedaan) maar beginnen daar al mee op Samos in juni. We zijn niet meer zo piepjong maar willen het toch gaan proberen, een brommercertificaat hebben we inmiddels al in huis. We zouden het eigenlijk al gaan uitproberen op Kreta afgelopen september maar het wegdek was daar zo slecht dat het ons werd afgeraden.

    Wij gaan er in ieder geval voor en hebben er nu al zin in.

    Goede voorpret is het halve werk denk ik altijd maar zo.

    Yassou Mariët

  • Yogi

    Hoi Marriët,

    Alfa is gewend om ook in Nederland op een scooter te rijden, dus die rijd in het geheel wat beter en harder als ik, maar ik huur al jaren in Griekenland een scooter. Je moet er gewoon op letten dat de banden niet glad zijn, zodat je weg kan glijden op de eventuele gladde stukken, hoewel ik die op Lesbos niet op gezien.

    Ik kan me nog herinneren op Samos, dat de weg naar beneden naar het plaatsje waar wij zaten (ik weet de naam niet meer, maar het was vlakbij de luchthaven?) een weg naar beneden ging die heel erg glad was.

    Als je gewoon voorzichtig rijd is er niets aan de hand.

    Ik heb zelfs (en voor mij is dat buitengewoon te noemen) de zandweg vanaf Skala Sikiminiou genomen tot aan Molyvos en ook dat was -als je voorzichtig reed- best te doen.

    Nu weet ik dat ik er doorheen ben en volgend jaar ook gewoon mijn neus achterna ga (ook op zandpaadjes), als het te slecht word, kan je altijd nog omkeren.

    Ik zou zeker overwegen om een scooter te huren, je actie-radius is wat groter en je komt echt hele leuke (en ook stille) plekken tegen.

    Nog 1 week wachten op mijn foto's en als je dan belangstelling hebt, zal ik er wel een paar naar je toe melen.

    Alfa en ik zijn gewend om niet samen weg te gaan, maar apart, omdat ik nogal van fotograferen hou en ik weet dat dat voor iemand die daar niet van houdt niet zo leuk is.

    Tegen het eind van de middag ontmoeten we elkaar dan weer, vol met verhalen en ik moet zeggen dat dat me prima bevalt.

    Veel beter dan een bang iemand die eist dat ik met hem meega, omdat hij in het ravijn kan vallen :D:D

    Alfa en ik kunnen eerlijk gezegd ook niet wachten tot het weer september is (nog 11 maanden) haha.

  • Alfa

    Ik ben 56 Mariët, en het is zoals Yogi zegt, voorzichtig rijden dan gaat het goed. De meeste doorgaande wegen zijn goed op Lesbos en de kleine weggetjes zijn ook goed te doen als je langzaam rijdt.

    Draag een helm (verplicht, maar bijna niemand doet dat) en huur bij een vertouwd en goed bekend staand verhuurbedrijf. Soms iets duurder, maar dan heb je wel een goed onderhouden scooter. Reken als je voor langere tijd huurt op ongeveer € 13.- per dag.

  • Henny

    Voor mij is Lesvos het einde; maar dat betekend niet dat de andere dorpjes niet goed zijn.

    Ben in de meeste dorpen geweest en kan dan genieten van het verschil dat je dan ziet, vooral tussen bergdorpjes en de Kato versie ervan.

  • Mariët

    Joh jullie klonken zo jong (belachelijk eigenlijk dat je zoiets denkt af te lezen aan een berichtje) maar dan ben ik dus nog jonger met mijn bijna 53.

    Jullie hebben wel een mooie constructie gevonden door gescheiden op pad te gaan, scheelt vaak toch een boel ergernis.

    Die helm zullern we zeker dragen want veiligheid voor alles.

    Ik ben trouwens zeer benieuwd naar die foto's hoor, leuk.

    groetjes Mariët

  • Yogi

    Haha, ik ben dan ook ietsje jonger dan Alfa, ik ben “pas” 40 :D:D en kom nog maar net om de hoek kijken.

  • Yogi

    P.S. Als je een paar foto's wilt hebben, zal ik toch je emeeladres moeten hebben, want ik kan alles wel hier neerzetten, maar dat is een heel werk en ik zal het je niet aandoen om hier ruim 80 foto's te plakken :D:D

  • Mariët

    Heb je een mailtje gestuurd.

    groetjes Mariët